söndag 6 juli 2008

Jobbade sent på fredagkväll så när jag kom hem hade redan flickorna kommit. Vi prövade en god pasta med lax, nötter och ädelost som jag hittat recept på i ett ICA-blad. Det kommer att bli repris på den! -Däremot inte på ugnspannkakan med broccoli och ädelost, den blev ingen succé hos barnen och själv tyckte jag också att den var rätt tråkig.
Jobbade också lördag, kom hem strax före 16 och vid 17 gick vi för att se fotbollslandskamp. Svenska damlandslaget mot USA. Tyvärr blev det snöplig förlust med 0-1. Kvällen avslutades med en bekväm pizza med tsatziki. Jag brukar undvika vitlök med tanke på hur man luktar men en lördag går det ju bra när man är ledig dagen därpå!

Yngsta dottern har städat sitt rum rejält och ville så gärna sälja sina pryttlar på loppis så det var tanken med söndagen. Men när jag gick upp vid 8-tiden stormade det och molnen såg rejält hotfulla ut så vi sköt fram loppisen till nästa helg (Skööööönt!)

Jag har fått förmånen att testa en miCoach från Samsung/Adidas och det blev premiär i kväll! miCoach är egentligen en mobiltelefon som levreras med stegräknare och pulsmätare. Dessutom ingår ett träningsprogram som man skräddarsyr på www.micoach.com , man kan lägga in sitt mål, t ex viktnedgång, bättre tider o s v. Det var en oherrans massa prylar i kartongen men tillslut var jag klar att springa en kalibreringsrunda på 1,6 km för att se nuvarande status. Det är snart ett år sedan jag löptränade sist så jag blev inte förvånad över att min status blev nybörjare... När jag kom hem kopplade jag upp telefonen mot datorn och kunde se puls, hur många steg jag tagit, hastighet och t o m vilken musik jag hört på när jag sprang!

Vi får se om det blir några framsteg de närmaste 8 veckorna... Men nu blir det i alla fall lite glass och några avsnitt av S A T C!!

1 kommentar:

Vit Spets sa...

Hallå där! tack för kommentaren... vilken pryl du får testa, skulle inte begripa mig på den...
//Siv