fredag 18 juli 2008

Bra deal!


Lånade ut bilen ett dygn och fick tillbaks den inte bara tankad och tvättad, utan dessutom polerad och vaxad! Det var väl ett bra byte!!
Jag har de senaste åren funderat på att byta färg på mitt hus, det är nu gult (skymtar bakom bilen) och färgen börjar blekna och se lite flammig ut. Huset är ett putsat 50-talshus så jag har fått för mig att inte riktigt alla färger och nyanser passar. En hyreslänga i närheten är målad i rött, grått och grönt och jag gillar den gröna färgen. Nu har jag målat 8 spånskivor i olika gröna nyanser och hittar inte rätt!! För grått, för mycket pastell, för blekt o s v.... Börjar tro att jag måste vänta ett år till för att mogna för rätt färg - eller så målar jag ljust grå?! Det är vitt runt fönsterna och dörren så det kanske ser stiligt ut? -frk J säger att det kommer att se ut som ett fängelse... Ångest!!!!
Nej jag tar ett glas rött och en bakad potatis med grekisk röra till och funderar en stund till..
Men förresten!! Jag har pillrat på inställningarna på bloggen så nu kan ALLA lämna kommentarer!! Inga ursäkter finns längre att bara läsa och smyga ut.... ; )

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken lyx att få bilen tillbaka i det skicket. Kanske jag får låna ut min med till den låntagaren ;0)

Svårt det där med färg, det är ju viktigt att det blir rätt också för man ska ju se på det i många år.

~Livet i byn