lördag 12 juli 2008

Gardinerna - nästan - klara...

Lördagen har tillbringats till stor del på E4:an - jag och barnen åkte till Ikea - en nätt tripp på 2x25 mil... Vi hade inget egentligt ärende men lyckades ändå fylla en kundvagn med diverse pryttlar. Det enda jag visste i förväg var att jag skulle försöka hitta gardiner till vardagsrummet. Jag köpte ju till ett fönster på prov på Indiska och när jag skulle köpa fler var de slut. Jag har varit på 4 Indiska utan att hitta... Nu hade jag funderat på panelgardiner på skena, -sonen har sådana i sitt rum. De är fina men jag kände en stor matthet inför att köpa gardiner, montera skenor på dem plus att montera skenor i väggen... Hade jag ett trähus skulle det inte vara några bekymmer men ett lättbetonhus är inte att leka med! Antingen är väggarna otroligt hårda och en slagborr krävs, eller så är väggarna porösa och när man satt i en plugg kan man lätt dra ut den för hand och en stor krater blir kvar! Både mina och andras ungar har slitit ner gardinstänger i vardagsrummet några gånger och det är många timmars pysslande med Husfix (en slags grovt spackel för stora hål) och borrar som krävs för att återställa eländet.
Jag hittade också en gardin som är rätt lik den från Indiska och bestämde mig för den; Ofelia. Sedan kom hjärnsläppet.....-Jag köper till 2 fönster!!!! Ni som varit hemma hos mig vet nog att jag har 3 fönster i vardagsrummet!! Glömde helt bort mina altandörrar!! Så nu har jag nya vita spetsgardiner i två fönster och mina gröna paneler vid altanen.... Det är bara att hoppas att någon i bekantskapskretsen ska till Haparanda snart.....

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Visst är det härligt (inte) när hjärnsläppet kommer!! Men ibland är det ju så, jag har själv gjort några liknande blunders under åren.

Skulle kommentera hos dig i går men det gick inte.

~Livet i byn

J:son sa...

Jaa, jag vet att det var MIN unge som hängde i gardinen! Har du inte glömt det än=) Men som plåster på såren så kan jag fixa gardiner för vi ska till Ikea under semestern.