torsdag 24 juli 2008

Nu har vi varit hos veterinären, och det blev som "livet-i-byn" trodde - en antibiotikakur! Jag var rätt säker på att vi skulle måsta sy men det ska inte behövas. Men tratt kommer man inte undan! Han är mäkta upprörd över sin tratt och har hunnit vifta ner två blomkrukor redan..
Veterinären berättade att det förmodligen bara är ett litet sår av en klo eller tand som blivit infekterat och sedan bildas en fistel som till sist spricker och var och blod rinner ut. Det är visst rätt vanligt att det händer med katter (men jag har aldrig varit med om det trots att jag levt med katt i mer än 40 år...) Men jag behövde inte ha dåligt samvete för de brukar inte upptäckas förrän de går sönder, särskilt på kissar med lång päls som Razzel har. Sedan har han också bett mig korrigera hans vikt som jag överdrev något i ett tidigare inlägg... -6,3 kg inte ett gram över!!
På bilden vilar han tryggt ut i frk J:s trygga famn!



1 kommentar:

Anonym sa...

Tur att ni åkte in och fick hjälp!! Men nog är det lite synd om Razzel ser jag ;0)

~Livet i byn