lördag 26 juli 2008

Nya kläder

När är exet flyttade ut och tog soffan med sig använde jag först en gammal soffa från 60-talet som mina föräldrar en gång köpt.

Men på ett Ikea-besök i Sundsvall blev både jag och barnen förälskade i Göteborg. När jag tillslut bestämt mig att shoppa så visade det sig att den plockats ut ur sortimentet så vi fick gå ut på Blocket-jakt! En vit soffa hittades 8 mil norrut och eftersom den snälla säljaren t o m fixade frakten så slog jag till. Nu är kanske inte vit soffa det optimala när man har 3 barn, hund och katt... men min dröm var den lindblomsgröna varianten. Efter någon månad hittades rätt klädsel någonstans i södra delen av landet (via Blocket så klart!)
Men nu när jag tapetserade en vägg så passar den gröna inte alls in, så både soffklädsel och gardiner måste bort!! Jag har kemtvättat den vita tills vidare och beställt ny via Bemz.com, visserligen den också ljus i färgen men tvättbar i vanlig maskin!! -För visst är den vita betydligt snyggare??

1 kommentar:

Anonym sa...

ja det var mkt bättre med det vita. Roligt med Blocketfynd. Kram