måndag 14 juli 2008

Loppis


Yngsta har under några veckor städat sitt rum och ville sedan få sälja allt som blev över på loppis. Som tur var har ingen av mina barn några sentimentala känslor för prylar så de kastar/säljer/ger bort det som inte känns aktuellt.

I samma kvarter som vi bor är det loppis varje söndag, vi har varit på väg några gånger men vädret har inte varit så kul. På söndagmorgonen vaknade jag av ett ljud och det tog en stund innan jag förstod att det var av regnet! Men vid 11-tiden avtog det plötsligt och vi packade ihop våra pryttlar.

Dotten hade mjukisdjur, barnböcker och några leksaker och jag tog med några fönsterlampor och småprylar. Det enda jag fick sålt var en keramikskål för 30 kr! Men för dottern gick det betydligt bättre. Alla hennes prylar kostade mellan 10-20 kr ändå fick hon ihop 370 kr!!

Jag fyndade en Mulberry-handväska och en tavla av andra säljare så jag får väl vara nöjd ändå!

Inga kommentarer: