fredag 6 juni 2008

Vacker för en dag!

Måste passa på och njuta av mitt gamla äppelträd! Det blommar så vackert idag, började i går men jag ser redan att de vita blommorna börjar snöa ner på gräsmattan.... Tänk om det kunde blomma en månad!


Vet inte när trädet är planterat men misstänker nästan att det är jämnårigt med mitt hus, d v s drygt 50 år. Det ger rätt många gröna äpplen men de är hiskeligt sura och otjänliga att gnaga på, men rätt goda i äppelpaj! Jag vet inte om det skulle må bra av att beskäras?? Men det är i alla fall inte gjort de senaste 18 åren så det är i alla fall inte livsnödvändigt ; )

Är katt/husvakt den här veckan eftersom mina vänner hittade en restresa till Turkiet för "inga pengar alls". Min syster och hennes familj är samtidigt i Grekland för att fira hennes XX-dag. Så här sitter jag i snålblåsten och rensar ogräs samtidigt som det dimper ner sms om att "vi sitter vid poolen och dricker paraplydrinkar" - "allt är toppen här - hoppas ni har det bra"... :((
Jag vill också!!!!!!!

Inga kommentarer: