tisdag 17 juni 2008

Converse



För fem år sedan köpte jag ett par Converse i panik på semester i huvudstaden, minns inte vad som hänt med skorna jag hade på mig, men minns att jag gick in i första bästa affär och köpte ett par skor. Det visade sig att just dessa skor blev mina sommarfavoriter som hängt med rätt bra. Eftersom de var kakhifärgade var de ständigt i behov av att tvättas och jag förstår nu att tvättmaskinen och gummisulorna inte är en perfekt kombination..
Så jag har sedan hösten jagat nya - givetvis likadana - men inga hittat.... I stort sett alla Converse är med högt skaft och i "fel" färger plus dessutom rätt dyra (6-900:-)
Men i fredags hade jag tur!! Såg en annons i tidningen att Team Sportia hade skorea, och det är väl enda stället jag inte letat på. Så efter tre examenshögtider i kyrkan (mellan kl 8.15 - 13.00) åkte jag dit och där hittade jag det näst bästa; bruna Converse!! Och på rea!!!
Men jag vet inte om jag kan förmå mig att kasta de gamla... visserligen är de trasiga överallt men sååååå sköna...

1 kommentar:

Mie sa...

Inte lätt det där... favvoskor är är ju alltid favvoskor:) Spara dem ett tag till du!
O vilken snygg skohylla förresten, känner igen den;)