söndag 1 juni 2008

Dalahästar


Jag vet inte varför jag plötsligt har en liten samling dalahäst-varianter?!? Den första var den svarta med lite gotländsk ull på ryggen som jag föll för på Ikea för många år sedan.
En jul köpte jag den vita som jag trodde skulle kunna användas som ljusstake, men eftersom ljushållaren bara är 1 cm djup kan inget ljus balansera där..
Och senast i familjen är den gröna som bara ville hem till oss!
Längst ner är den finaste hästen som är en kossa! Den gjorde min yngsta i papier maché på skolan och jag tycker den är helt underbar, fläckarna, hornen och de rosa spenarna. Är helt övertygad om att den skulle kunna säljas för 169:- i vilken inredningsbutik som helst!!
Det finns nog bara en till som jag vill ha och det är de söta änglahästarna som finns hos http://www.jordgubbarmedmjolk.blogspot.com/
Blir det fler riskerar man väl att hamna i Hemmets Journal bland andra tanter i blommiga städrockar som visar sina samlingar med tomtar och porslinskatter i tusental...




Inga kommentarer: