lördag 21 juni 2008

Fotboll!!


Nej, jag är inte en av de tusentals som sörjer Sveriges snöpliga uttåg ur EM-fotbollen. Visserligen har jag suttit vid tv:n de matcher Sverige spelat men måste erkänna att det är med ett kraftigt begränsat intresse.... När kommentatorerna låter upphetsade tittar jag upp från dator eller tidning..
Däremot är det riktigt kul med fotboll på betydligt lägre nivå! Yngsta dottern har börjat spela i ett lag och att se två lag med 9-åriga tjejer på planen är en fröjd! Domarens främsta uppgift är att påminna om att man inte får ta bollen med händerna och att bägge fötterna ska vara i backen vid utkast! Kommer bollen någorlunda snabbt och hårt mot spelarna springer alla åt var sitt håll (skrikandes) för att inte få bollen på sig ; ) Och lyckan när man gör mål är betydligt större än Zlatans!
Men det är inte bara flickor -99 vi (jag och äldre dottern) följer, nej också ett herrlag i div VI. Att jag är moster till tre av spelarna kan ju ha en viss inverkan..
Men som ni ser på bilden så är vovven måttligt intresserad av fotboll..

Inga kommentarer: