söndag 22 juni 2008

Före och efter

Eftersom jag själv tycker om att se före & efter-bilder så ska jag publicera några egna.


Här är mitt vardagsrum där jag först hade alla väggar helt bruna och tv:n på en ekbänk. Vad jag tyckte allra sämst om var att alla sladdar blev så tydliga i sin lilla härva på golvet. Försökte med diverse sladdvindor och annat men det blev bara en dammsamlande tjorv. Undrar om elektriciteten i sladdarna attraherar damm?

Efter inspiration från ett hem som favoriterna Simon & Thomas beslöt jag att sätta upp en randig tapet som fondtapet på väggen bakom tv:n. -Jo jag vet att fondtapet numera är hopplöst ute men ändå..
Jag tapetserade ensam och lite besvärligt var det allt, (eftersom jag skulle tapetsera vågrätt) trodde att det skulle vara en tapet där man limmar på väggen och sedan sätter upp tapeten men.. italienska designtapeter är tyvärr inte så moderna...
Som kronan på verket köpte jag tv-bänken jag länge trånat efter (som jag skrivit om tidigare).
Nu fattas bara att byta ut min gamla "bullTV" mot en ny platt moderna historia..

1 kommentar:

Ingrid sa...

Men så himla snyggt det blev!!

Svar: Nej jag har inte sett eller läst titeln du nämner men det verkar ju vara nåt för mig ha-ha!! Kanske de på Ellos hör mig och råååkar skicka hem bordet utan kostnad? Näpp, skulle inte tro det ;0)

~Livet i byn