söndag 12 juli 2009

Två flaskor rött på fredagsaftonen!

I torsdags var det dags för mitt återbesök på Karolinska i Solna. De senaste veckorna har jag varit rejält trött och därför försökt komma i kontakt med min "osynlige" läkare här i stan men han ringer inte som överenskommet utan jag får bara brev om fler provtagningar... Jag vet inte hur han tänker - Jag vet inte vad jag ska göra så vi fortsätter ta prover tills hon blir frisk av sig själv eller trillar av pinn...."
Förmodligen är det väl inte så illa men man blir så less och ledsen när man blir nonchalerad.
Så torsdagmorgon åkte jag, min syster och frk J till flygplatsen kl 6.00! Shopping fanns ju också på listan eftersom sjukhusbesöket var redan 10.30 och hemresan 19.30.
Men gudarna och Skyways ville annorlunda.. Planet var trasigt och vi erbjöds buss 16 mil norrut till närmsta flygplats.. Jag ringde Karolinska och de vara rara, som alltid, och sa att det var ok - "Du kommer när du kommer..."
Läkare och sköterskor på Karro är så rara, alla lyssnar och tar en på största allvar. De förklarar och ger goda råd om allt från sjukvård till shopping..
Men eftersom allt blev så förskjutet blev det bara en dryg timme för Drottninggatan.. I o f s var det på gränsen för vad jag orkade med. Men jag hann i a f in på nya favoritbutiken Ambiance
och tröstköpte lite prylar.
Fredagen åkte jag upp till lassa här i stan, nu hade min läkare på Karolinska ringt dem och helt plötsligt fanns ett stort intresse för mig, fick träffa två läkare, ta blodprover, EKGoch benmärgsprov, fick intravenöst en flaska järn och två med blod! Så nu ska jag förhoppningsvis orka går uppför trappen utan få hjärtklappning! Ska få järn två gånger/vecka i fem veckor nu så jag ser fram emot en pigg höst - semestern är ju liksom spoilerad.

jkl

1 kommentar:

Ingmarie sa...

Jag hoppas verkligen att du känner dig piggare ,inget vidare att inte känna sig 100.
Har kikat lite på din blogg,som är hur trevlig som helst!
Nu tar du det lugnt o kryar på dig!

Kram från mig