onsdag 15 juli 2009

Bio


I dag har vi varit på biopremiär och sett "Harry Potter och halvblodsprinsen", det var jag och flickorna. M ska se den med en kompis nu på kvällen. Vi fick köpa biljetterna för ett par veckor sedan men det var ändå knappt om plats när vi kom på tanken..
Vi har sett alla filmerna och jag och M har läst alla böckerna, de tre sista på engelska. Filmen var betydligt bättre än förra, fantastiska effekter och mer humor än de brukar ha. Vi lånade förra filmen av frk J:s kompis för ett par dagar sedan för att friska upp minnet. Det är tur att man har barn så att får se även den här typen av filmer!

I går hade jag blött näsblod ett tiotal timmar och började må riktigt dåligt av allt blod jag svalt, -blödningen satt nere mot svalget så nästan allt blod åkte direkt i halsen istället för genom näsan. Jag fick feber och frös jättemycket. Min syster ringde sjukvårdsupplysningen som absolut skulle skicka mig på akuten - med ambulans... Så jag åkte dit, i egen bil, och fick vara på aktuen till kl 02.30, då fick jag åka upp till en avdelning och sova en stund. De tog en massa prover och så fick jag åka hem igen - rätt bortkastad tid...
Jag önskar att jag kan få en diagnos och en medicin snart så att jag orkar och kan göra något!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker så mycket om Din blogg och all den mänsklighet den utstrålar! Dixie är en pärla som jag skulle kunna kidnappa!

Kram från Agneta på Österlen

Ps. välkommen att delta i min tävling, där Du får designa ett eget nice nice smycke/halsband! Ds

Ingrid sa...

Jag ser fram emot att få se den filmen. Har läst alla böcker och även lyssnat på dem som ljudbok + sett filmerna.

~Livet i byn