torsdag 30 juli 2009

Återvining!


Sockerlådan brukar jag ha på altanen varje sommar med några krukväxter i. Men förra hösten gav den totalt upp i samband med ett par dagars intensivt regn.. Den föll i sär i flera bitar och bitarna rullade ihop som vått papper! Trodde att den var utom räddning, men bitarna fick ligga kvar på altanen av ren lathet... I går städade jag upp lite och tänkte ge den en sista chans och försökte slå ihop bitarna med en träkloss - och lyckades!! Visserligen är det borta lite flisor ur botten men i stort sett blev den "sig själv" igen!Ljuslyktan jag köpte på Hemtex har åkt omkull flera gånger när det blåst, och eftersom den står på min trapp av skiffer går glasskivorna lätt sönder.. Jag har bytt ut två som min mamma fixade hos glasmästaren men nu när två till pajat tog jag med lyktan till soptippen. När jag kastat glasskärvorna och skulle kasta "ramen" bland metallskrot fick jag en idé; så nu tjänstgör den som blomampel istället!

Inga kommentarer: