lördag 25 juli 2009

Omtanke


Jag har mått riktigt bra i veckan, fick blod i måndags och det var en bra "årgång" ; ) Brukar inte känna något skillnad men nu blev jag riktigt pigg och orkade både hundpromenader i lagom tempo och lite trädgårdsarbete.
Jag, barnen och syrran åkte till Haparanda och sov på hotell en natt - så har vi då gjort något roligt i sommar nu när alla planer på Paris och Köpenhamn blev tvugna att strykas... Eller som M sa; Vi får väl passa på att göra något innan du rasar ihop igen.."
Tyvärr blev det igår kväll som raset kom... började blöda hysteriskt vid 22.30 och fick inte stopp på det, blödningen satt långt bak i näsan och det mesta åkte direkt i magen vilket resulterade i ett rejält illamående som fortfarande sitter i. Jag blödde fram till 7 i morse så sömnen blev inte mycket att hurra för...
Nästa måndag, den 3:dje, ska jag till Umeå och få veta vad som kommer att ske härnäst. Helst vill jag ju inte påbörja någon cellgiftsbehandling och benmärgstvätt eftersom jag hört att det är en riktigt tuff behandling, men jag klarar inte heller av att ha dessa blödningar som kommer helt oväntat när som helst..
Det positiva är de rara vänner som hör av sig och som jag känner verkligen bryr sig om mig, det betyder jättemycket!! Fick t o m en stor vacker bukett med blombud i går! Liljor! Kortet sa att det var från Henke Lundqvist (målvakt i New York Rangers) men jag har mina misstankar om att det var någon annan göteborgare som låg bakom... ; )

1 kommentar:

Ingrid sa...

Åh, det låter inte bra att du behöver blod. Tänk att näsblod kan ställa till sådan elände!!

Tur att ni i alla fall kunnat ha lite semester och Happis är ju aldrig fel.

~Livet i byn