fredag 30 april 2010

Shoppingkväll

För drygt ett år sedan åkte jag, syrran och frk J till Piteå på tjejkväll. Då gällde "först till kvarn" för gratisbussarna - vilket innebar nästan slagsmål, bråk, knuffar och tårar för en hel del "mogna" kvinnor! Vi blev helt fascinerade över hur en del kunde bete sig ; )
I år hade man varit smarta nog att se till att man kunde boka plats via turistbyrån! Puh - ingen catfight! ; )
Dessutom fanns det goodiebags i bussen när vi klev ombord! Lite varuprover, godis och förmånskuponger. Vi åkte 17.30 och var hemma vid 23. Frk F som också föjde med var rätt trött, hon brukar ju gå i säng vid 21...
Men vi hade ju fyndat en hel del så det var värt det..
Jag har ju klagat på all snö i vinter, men jag gissar att de som äger det här huset är ännu mer bestörta än jag ; ) Jag gick förbi det i söndags, men gissar att det snart är ett minne blott!
I dag har det snöat nästan hela dagen så vi alla skippade Valborgsfirandet. Sonen gick på bio, frk J ser film med kompisar och jag och frk F softar med varsin dator i knäet. Snart är det dags för veckans Flashforward!

1 kommentar:

Ingmarie sa...

Flytta genast därifrån människa!SNÖ NU????Detta går ju inte alls...Satt både potatis,lök,tomat,dill..Gräslöken blommar!!!
Vad du behöver är ett stycke Österlen!!!

Kramen på dig från ett garanterat snöfritt Västanbäck!