söndag 4 april 2010

Påskdagen

Vi hälsade på hos mina föräldrar idag. Kunde sitta ute på altanen utan ytterkläder så länge solen låg på! Äntligen!
På vägen hem körde sonen. Han körde halva vägen hem, första gången han kört så långt. Men det är verkligen svårt att sitta bredvid och ta det lugnt ; ) Jag vill hela tiden korrigera ratten eftersom jag tycker att han håller så långt till höger, -men det är förmodligen för att jag inte är van att sitta på passagerarsidan ; )
På Drängsmarksheden var det som vanligt, så här års, fullt med renar. Bra övning för sonen att parera renar som studsar fram överallt samtidigt som en hysteriskt skällande hund spriger runt i bilen ... När vi kom till Frostkåge såg vi den här påskkärringen som är på väg till eller från Blåkulla på en riktig kultskoter; en Ockelbo 600! Så såg skotrarna ut när jag var liten!
Nu sitter vi hemma och ska mumsa på resterna av påskgodiset - jo, det finns faktiskt kvar lite!





1 kommentar:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hej!

Tjusig påskkärring! Ha ha! Kul med lite genomtänkt påskpynt :-)

Ha en fortsatt bra vecka, kram Lina