tisdag 20 april 2010

Tack Google!!

Förra veckan tyckte jag att Dixi var lite extra spattig. Hon reagerade för det minsta ljud och sprang upp och skällde. Fredagkväll spydde hon rejält några gånger... På söndagen hittade hon på att hon helst ska sitta i någons knä och på natten ville hon ligga tryckt mot mig helst på min kudde... Normalt brukar hon sova i sin korg och om hon hoppar upp i sängen ligger hon en bit ifrån mig för att det inte ska bli så varmt. Så har hon fortsatt att bete sig. Hon vill t o m sitta i mitt knä när jag jobbar!
Vi har hört att hon småskäller och gnyr när hon "städar" i sin koja och bäddar om med sin filt.
Men i afton när hon kom bärandes på ett gosedjur (som hon aldrig brytt sig om) gick det upp ett liljeholmens för mig.
Googlade "skendräktig" och det stämde sååå bra! Vilken lättnad! Kunde läsa om andra tikar som uppförde sig underligt och kräktes. Puh! Inget allvarligt! Bara att vänta en eller två veckor!
Ett tips var att dra ner på maten, men det funkar ju inte på Dixan som nästan inte äter..

3 kommentarer:

På landet vid havet sa...

Hej skelleftébo! =)
Va kul!

Ska kika runt lite till hos dig. =)

Kram Mia

mo sa...

Stackarn, vilken tur att hon har en sådan förstående matte...Maila har aldrig varit skendräktig, vad jag har märkt i alla fall...Däremot börjar hon (vid 10 års ålder) få lite "dumheter" för sig..hon får ligga i dotterns säng, men inte i våra o hon har aldrig hoppat upp i dem, förutom nu, vid ett par tillfällen ser jag "spår" efter henne i vår säng när vi varit borta...hm, likadant i soffan, där ser jag med att hon legat o njutit när vi är borta (äldste sonen kom på henne...mitt i akten, hon trodde nog hon var ensam hemma o hoppade upp i soffan, hon hade inte räknat med att äldste sonen var hemma..hihi). Vet inte hur jag ska lösa det eftersom att ta henne på bar gärning verkar omöjligt...kramar

Sara sa...

Det är det som känns så jobbigt nu från början då man inte har nån aning om hur många points allt är...måste kolla upp allt!
Och jag är verkligen dålig på att hitta på något bra att äta som man är mätt länge på...