måndag 21 december 2009

Snön..

Snön vräker ner och radiosändningarna avbryts ideligen av varningar om trafikolyckor. Snörök i kombination med halka är inte bra.. Tur man får sitta hemma i favoritfåtöljen vid elementet och bara titta ut ; )
Jag och frk J gjorde en snabb tur till stan i morse. Hon hör ju till generationen som inte äger vinterskor. Kan inte fatta att de kan gå i det jag kallar gympadojor året runt.. jag vågar inte ens gå ut till postlådan i hennes skor eftersom de är så hala!
Tidigare har hon ibland lånat mina skor men nu är mina 38:or alldeles för små för hennes 41:or. Synd, för jag hade gärna lånat hennes nya ; )
Vi tittade in på "min" butik för att lämna tillbaks lite prylar jag lånat och då fick jag med mig en liten jutesäck och en hälsning att de kommit överens om att jag skulle få den...

Blev naturligvis nyfiken, för den var tung, men höll mig tills jag kom hem. Och jag blev inte besviken när jag såg innehållet....

Vi brukar få godis från "ledningen" kring jul varje år för att orka hålla ångan uppe i julruschen men nu tyckte mina underbara jobbarkompisar att jag skulle få det istället! Vad ska man säga? Tack,tack tusen tack! Både för godiset men framför allt för att ni tänker på mig!!


Inga kommentarer: