söndag 20 december 2009

Godis

Nu har frk F:s fotbollsträning börjat om. Söndagar mellan tolv och ett på en skola mitt i stan. Under tiden hon tränar går jag och Dixi broarna runt, det tar ganska exakt 55 minuter, i rask takt men med ett större antal kisspauser..
När vi kom hem var det dags för att fixa lite julgodis

Prövade för första gången att göra knäck i micron. Har varit konservativ och kokat i panna på spisen i alla år, men det lär det aldrig bli mer! Visserligen blev micron rätt kladdig men det var det värt ; )

Sedan prövade jag att göra Leilas Rocky Road. Det var en hel del ovanliga ingredienser, bl a dumlekola, pistagenötter och massor av mörk choklad. Jag gjorde om receptet lite efter det som fanns hemma så det blev både ljus choklad och lite med apelsinsmak.



Har en känsla av att det kommer att gå åt....

Måste berätta att jag fick svar på min önskan! -Det finns trådlösa julgransljus!! Fick en länk till grossisten så nu gäller det att se om någon av återförsäljarna här i stan har köpt hem dem.. Tack Henke!


Inga kommentarer: