lördag 19 december 2009

Påklädd


Vilket härligt väder vi haft idag! Minus sex grader och sol och gnistrande snö! Vi fick en skön promenad i skogen i morse.



Idag fick granen på sig ljus och pynt.Sonen och hans kompis satte fast belysningen, -det är det moment som jag alltid gruvar mig för. Att stå på en stol och försöka få sladdarna att räcka till, hasa runt och flytta stolen, och sedan upptäcka att vissa partier saknar ljus, flytta ett ljus med följd att tre andra måste flyttas - och då blir det en annan lucka... Nej, det var så skönt att de tog den arbetsuppgiften, de är dessutom så långa att de inte behöver stolar eller stegar, t o m toppspiran kom på plats utan något att stå på ; )

Jag väntade med att klä granen eftersom frk F inte var hemma. Förväntade mig att hon ville vara med och välja pynt men det visade sig att ingen av flickorna var intresserade av att klä den! Så för första gången på 15 år fick jag själv klä granen! Nu kom det senare fram att någon på skolan nämnt att det finns en massa småkryp i granen så därför var frk F lite skeptisk till granen ; )

Julklapparna brukar vi ju lägga under granen men i år hade jag lagt in alla jag köpt i en säck innan jag åkte till Umeå. Jag gissade att frestelsen att undersöka paketen annars skulle bli för stor om paketen låg framme nästan en månad..


p.s. Kan inte någon begåvad person uppfinna en julgransbelysning utan sladdar? Men ändå inte med levade ljus...-jag lovar att köpa den!!

2 kommentarer:

Millygarden sa...

Ja du, jag har ju tre på uppväxt och alla vill förståss vara med och klä granen, minns ju själv att man helt plötsligt inte var så intresserad längre när det fanns annat som hägrade i stälet!
Jo min hathylla den har vi själva byggt av virke som fanns i en av väggarna vi rivit.
Ha det gott!"
kram Marina

Ingmarie sa...

Ser att du har ALLT under kontroll!Har varit insnöade i 3 dagar så ingenting är handlat...än!
Men vi saknar inte mycket,bara posten!

GOD JUL PÅ DIG FRÅN OSS I VÄSTANBÄCK