söndag 27 december 2009

Börjar bli tjatigt..

bild från Aftonbladets hemsida
Börjar kännas tjatigt att skriva om hur less man blir på snön, men ser att jag inte är ensam.. På Aftonbladets hemsida var första rubriken tidigare i afton; Vart ska vi lägga all snö?

Och artikeln handlade också om Skellefteå! Tydligen var vi ledande i snöfall idag, inte ens Umeå hade lika mycket (så det var inte bara jag som var less..)

Frk F hade fotbollsträning på förmiddagen så jag gick ut för att skotta fram garaget. Snön är ju inte tung utan problemet är att det inte finns någon stans att lägga den! Snövallarna på gården börjar vara i min axelhöjd så då är det svårt att skyffla upp mer, särskilt när man inte kan få upp ena armen helt...

Nere på stan var det faktiskt snökaos som aftontidningarna brukar uttrycka det. Inga gator var plogade och man har inte en chans att se vart trottoarerna går. Som tur var körde de flesta mycket lugnt så vi sniglade oss fram genom snöröken.

Det blev ingen promenad broarna runt för mig och Dixi som vi brukar göra på söndagarna, vi tog en 20 minuters prommis istället sedan var vi rätt lessa bägge två. Snön yr omkring så man har motvind hur man än går.... vete f-n hur det går till..

Sonen blev utskickad på eftermiddagen för att skotta och han betvivlade starkt att jag skottat tidigare idag, han såg inga spår av det ; )



Inga kommentarer: