fredag 25 december 2009

Juldagen

Julaftonen började vi med brunch hos barnens farmor tillsammans med övriga släkten på den sidan. Sedan åkte vi till mina föräldrar, min tanke var att få köra innan mörkret faller på, men det blev som det brukar...-lite senare än man tänkt så både mörkret och Kalle Anka hade börjat innan vi var framme.
Massor av god mat (igen) och så småningom en tomte med många av klappar.
Vi hade tidigt bestämt att minska antalet julklappar till alla "vuxna" d v s över 18 år. Så vi skrev upp lappar med alla namn och drog sedan ett var och så fick slumpen avgöra vem man skulle köpa till. Eller vi och vi... jag och S är ju kraftigt förtjusta i att köpa julklappar så vi försökte väl protestera men blev nedtystade ; )
Men som tur var är ju alla mina tre under 18 så en hel del klappar kunde jag köpa...

Just nu roar vi oss med klappen som jag köpte till hela familjen, ett Nintendo Wii. Så nu spelar vi Mario Kart med varierande skicklighet, men kul har vi!

Dixan fick ett väldoftande paket som hon öppnade helt själv, sedan ville hon hjälpa till med alla paket som låg på golvet..



1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

En riktigt fin fortsättning på Julen önskar jag dig, goa du.
Kram Lallis