tisdag 15 december 2009

Snö!

Snön vräker ner här idag, och i skidbacken får naturen lite hjälp av snökanonen..
I afton följde jag frk J till frissan. Hon har inte klippt sig sedan början av juni så det hade växt rejält mycket. Nu vill hon spara ut håret igen så det blev bara lite i topparna men ordentligt uppklippt och bara några centimeter längst upp! -Coolt (nu tycker hon nog att jag är pinsam..)
Måste erkänna att jag blev lite ledsen av att sitta en timme hos frissan och se alla sitta och bli julfina i håret. Inte så kul att titta upp i en av alla deras speglar och se mina få strån på ett par centimeter utspridda på min hjässa. Visserligen sa en frissa att hon tyckte att jag var riktigt snygg utan hår, -men nog hade jag gärna haft lite nu när det blir jul.. Satt och funderade och kom fram till att tidigast i mars kan jag räkna med att det ska börja växa igen..

1 kommentar:

Lindhagens Anna sa...

Åhh vilken härlig vinterbild! Önskar så mycket snö hit i söder. Förstår att det känns jobbigt att vara hos frissan. Till sommaren har du säkert fått en ursnygg sommarfrisyr=). Hoppas du mår bra idag! Varma hälsningar/Anna