fredag 1 maj 2009

Valborgsmässoaftonen


Valborgsmässoaftonen blev riktigt lugn. Jobbade till två och klockan tre ringde sonen som ville gå på café med sin gamla mor! -Har nog aldrig hänt förr så det gäller att passa på! -En latte med smak av vit choklad och äppelkaka med mycket vaniljsås...

Får rodna och ta tillbaks att tre kronor spelade dåligt när jag skrev förra inlägget, i o m jag smällde ihop datorn började de producera mål och lyckades sno åt sig lite poäng. I går fick vi ju också ett poäng av ryssarna (efter målvaktsbytet..) så jag ska inte klaga mer på våra blå-gula pojkar. Glasögonen har också hittat hem - de låg kvar efter mitt besök på butiken..

Jag och flickorna åkte till stans största brasa ett par timmar. Prövade att grilla lite korv - bara för att man ska ha gjort det ; ) Sonen och hans kompisar kom också dit en stund. Senare på natten när jag och frk F borstade tänderna hörde vi ett buller i trappen och så kom en flock tonårspojkar vällande in.. Visst är det lite störande med deras tillrop till dataspelet kl 03.00 - men det uppvägs av att man kan slappna av för att man vet var de är och vad de gör!

Vi har haft jackor och byxor ute hela natten och dagen - men röklukten är fruktansvärt envis!

Dagen har varit så skön med lång skogspromenad följd av tvätt av liten hund (inte uppskattat) och någon timme på altanen med en spännande ljudbok i örat - Den mörka ängeln av Mari Ljungstedt - rekomenderas!

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Man bör nog passa på om ungarna vill gå och fika med mamma i den åldern. Min häe hemma tycker mest att jag ska försvinna från denna världen ;0)

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Men det var då verkligen på tiden att Hasse och Tage blev kända även hos din 17-åring! Tänk så bra när mer och mer är "elektroniskt"!

Såg att bad av liten hund inte var populärt. Tycker jag känner igen det... :)
/Yvonne

Mollan70 sa...

Hej tittar in och läser här.
Hoppas att din lördag har varit lika bra.

FURNISH.etc sa...

Härlig bild! Och härlig blogg :)