fredag 8 maj 2009

Ny hatt! (på huset)

Hej! Långt mellan inläggen just nu...
Har varit i Sthlm tre dagar på en riktigt intensiv utbildning. Vi jobbade från 8-18 i stort sett varje dag och mycket koncentrerat. En hel del "aha-upplevelser" som fick en att tänka ett varv till. Efter middagarna var kväll var alla helt slut och ingen orkade sitta uppe och nattsudda..

Min mamma var barn/hundvakt och jobbade som vanligt stenhårt med allt jag försummat... Så det här var synen som mötte mig när jag kom hem sent på onsdagkväll... Hela gården plus trottoarerna krattade!
Men det var fler som jobbat hemma hos mig när jag var borta! Jag beställde ju ett nytt tak till huset redan i höstas men då ringde plåtslagarna och undrade om de kunde få vänta med leveransen till våren eftersom de hade så många ordrar inne. Jag tyckte att jag var snäll som sa att det var ok, men det var en riktigt lönsam historia! Det tog bara några dagar efter att vi pratat så kom nyheten med rot-avdraget!! Så jag tjänade rejält på att vara snäll : )

Just nu har jag en container på infarten fylld med taktegel från baksidan av huset och de har börjat att lägga tak, hittills har de hunnit takkupan och lite till.

Det känns så skönt att det äntligen är på G. Jag har haft några ångestssaker de senaste åren ang. huset och det har varit;

  • Måla huset - klart!!!
  • Byta tak - påbörjat!!!
  • Renovera badrummet - i planeringsstadiet ännu..

Att fixa i badrummet är egentligen inte ångestframkallande utan bara kul - det är bara tanken på prislappen som är lite oroväckande....

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Oh men jösses, vilket projekt. Kul att få det gjort ändå och det blir ju så himla fint sedan också.

~Livet i byn

Villa Carl Larsson sa...

Lycka till i min tävling. Roligt att du vill vara med :) Kram Josefin

Yvonne L sa...

Det absolut värsta man kan råka ut för - förutom att vara själv - är att bli blöt. Allt enligt Higgins.

Men vilken tur du hade med att säga ok till takbyte under våren!

FURNISH.etc sa...

Oj vad ni står i! Duktiga! Fint blir det :)

Marits vita skrin sa...

Visst är det underbart att få bocka av på listan man har över hus projekt ;)

Med nya kameran kommer du att känna stor skillnad.
Der är så kul att fota manuellt tycker jag och kan "bestämma" lite själv över bilderna.

Kram på dig.
Marit

Huset vid ån sa...

Vad duktiga ni är...Ett stort Lycka Till med allt! Kram Therese