torsdag 14 maj 2009

Nu blommar det..


Nu har det äntligen börjat blomma i mina rabatter. Tulpanlökarna verkar ha klarat sig riktigt bra i vinter och börjar visa färg. De som verkligen blommar gav jag bort till min syster i afton. Hon har bott med mig två dagar eftersom jag inte har någon ork just nu. Men hon verkar i a f ha ork för två.... Hon har handlat, lagat mat, rengjort altanen med trallrent och högtryck, städat bilen,rastat vovven, tryckt i mig leverpastej och persilja och dessutom kom svågern hit både i går och idag för att köra bort sopsäckarna och måla takkupan. Det var ett bra tillfälle eftersom takläggarna har satt upp en byggställning på baksidan och har stegar på taket. De är klara på baksidan av huset men var bussiga nog att lämna ställningen och fixa så det skulle fungera bra för att måla.
Själv hasar jag mest omkring och har tråkigt.. Så länge jag sitter ner känns allt ok men går jag fram o tillbaks till köket är jag anfådd... Min läkare ringde i dag och sa att jag ska lämna nya blodprover på måndag och om värdena inte ökat så får jag räkna med att bli inlagd och få transfusion. Om jag blöder det minsta fram till dess måste jag in till akuten omedelbart eftersom jag inte har några som helst reserver av blod i kroppen just nu - låter lite hotfullt ; )
Jag skulle boka resan till Karolinska idag men blir inte riktigt sams med landstinget eftersom de tycker att jag ska åka buss en timme först, sedan tåg nästan ett dygn - känns ju inte så lockande när man mår som jag gör... Bil till flygplatsen och flyg och Arlanda Express känns betydligt mer lockande... Vi får se om jag kan nå fram med mitt vädjande - håll tummarna!


2 kommentarer:

Ingrid sa...

Ni har nog lite mer vårigt än oss, här har inget vågat sig upp ur jorden ännu.

Nutrilett smakar ju apa och jag kan inte dricka det. Bara spyr av det. Cambrigdepulvret är till och med gott. Gillar banan, capuchino och grönsakssoppa bäst.

Sen beror det nog hur mycket man har att ta av, jag har nog lite mer kilon än dig tror jag ;0)

~Livet i byn

Anneli sa...

Tråkigt att du inte har slutat att blöda näsblod. Hoppas resan går bra och att du slipper åka så länge när du är utan kraft.
Krya på dig.