lördag 23 maj 2009

Vilket väder!

Idag hade vi kalas för min syster som fyllt år i veckan. Det började så bra med solsken och kaffe o tårta på altanen. Sedan hörde vi åskan mullra, det regnade lite och sedan öste det ner. Eftersom vi satt under plasttak blev det ett väldigt oväsen av regnet så det gick inte ens att prata med bordsgrannen..
Regnet upphörde och vi högg in på tårtan. Sedan kom regnet tillbaks och förvandlades till hagel. Hagelkornen var stora som ärtor och intensiteten bara ökade.. Efter ett tag kunde inte stuprännorna orka med utan hagelkornen och regnet översvämmade så det började läcka in på där vi satt. Chokladbollarna flöt och marsipantårtan fick en ny spännande design..
Mina föräldrar som är födda på 30-talet hade aldrig varit med om något liknande!
Så småningom gick det att grilla på farstukvisten men middagen fick vi ta inne.. Det kalaset kommer vi nog aldrig att glömma!

4 kommentarer:

stonelake sa...

Har plockat ut allt från altanen även heltäckningsmattan,det mesta hänger på tork!!!

VITA NYANSER sa...

Oj, vilket väder. Vi fick oxå stora hagel här. Kul att du kikade in till mig!

Kram L-L

Ingrid sa...

Men jösses, man tror inte det är sant? Hagel som ser ut som snö, i sådan mängder?

~Livet i byn

Vit som snö sa...

Usch vilket kalasväder! Vi märkte inget av hagel men regnet vräkte ju verkligen ner!
Min textning undrade du över. Jag skriver för fri hand ibland och ibland skissar jag före, beror lite på vilken stil jag använder o hur lång text det är. Men jag har textat hela mitt liv o tror att det gäller att öva, öva o öva.
Ha en skön söndagsafton!
Kram Cilla