söndag 30 november 2008

Nu börjar julen krypa in hos oss också. Jag har alltid älskat julen och att julpynta men känner faktiskt de senaste åren en viss matthet när november börjar gå mot sitt slut.. Jo jag vill ha belysning på varenda buske i trädgården och stjärnor i alla fönster men jag vet inte om jag börjar bli lat men det är uppförsbacke när jag ska gå ut och trassla ut sladdar och byta lampor. På lördagen satte jag ljusnät i en buske och eftersom det var -15 g ute var fingrarna som istappar innan jag var klar.
Jag har två grangirlanger med lampor i entrén varje år, jag har lappat och lagat ledningarna med sockerbitar och bytt lampor men kände att det var dags att köpa ny uppsättning i år. Åkte till Rusta där jag köpte de gamla och tog två nya liknande kartonger. Ut på trappen och börjar vira platsgran runt pelarna när jag till slut inser att sladdarna är betydligt kortar på de nya! Och den enda elförlängningssladden för utomhusbruk har jag redan nyttjat till en upplyst buske. Så nu har jag granriset uppe men utan belysning... och eftersom jag åker till Stockholm i morrn blir det tidigast på onsdag som det blir julfint i entrén..
I kväll har jag fått min födelsedagspresent av frk J! Hon lovade mig ett biobesök och nu har vi äntligen hittat en film vi bägge ville se; Twilight. En film jag aldrig gått och sett själv så det är kul när man får sig i väg och ser något helt annat! Filmen var barnförbjuden så frk F fick stanna hemma med storebror och fick som uppgift att fixa en adventsstake. Vi hade sett en liknande i Bukettens skyltfönster så jag fixade lite glitter, stenar, papper mm och den här fina adventsgruppen hade hon fixat när vi kom hem!

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Det är msyigt med julen, det blir i alla fall lite ljusare och varmare kring husen.

~Livet i byn

Mie sa...

Inte illa alls! Jag fixade min med blockljus, nötter o ett par tomtar:)

Anonym sa...

HRMM!!!! Födelsedagspresent? :):):) **nudgenude**