torsdag 13 november 2008

Jag har en last och det är tidningar! Alla sorter! På flyget och på MAX får man alltid Dagens Nyheter och den läser jag i stort sett från början till slut, kan väl i o f s hoppa lite i bostadsannonserna
Hos frissan njuter jag av grövsta skvallerpressen (du kommer aldrig att få se mig på ICA med Se & Hör i kundvagnen!)
Tidigare har jag läst alla nummer av Elle och Damernas men senaste året är det alla inredningstidningar som tagit över. Har länge prenumrerat på Sköna Hem men sa upp den i veckan eftersom jag tycker det är lite väl mycket att stadsvåningar med 6 m takhöjd och rokokomöbler mixat med käcka designerhem med ceriserosa plastblommor och guldspeglar i plast...
Jag sommarjobbade i en kioskbutik för några år sedan och det var ett paradis för mig. Läste försiktigt, försiktigt igenom allt från skvallertidningar till Wheels!
Jag har också länge prenumerat på Amelia men sagt upp den också efter en tids övervägande. Gillar reportagen men tycker att det är för många modesidor som passar frk J bättre än mig. Får väl ge Tara en chans istället..
Men nu har jag hittat en riktig favorit; Tove! Det är en bra blandning på inredning från "vanliga" människor och bra reportage om lite av varje. Att den bara kostar 29:- istället för 59:- gör ju inte heller ont! Synd bara att den kommer så sällan..


2 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, det är en tidning som jag också gillar:)
Ha en fin helg.
KRam Lallis

Anonym sa...

Jag gillar också Tove massor, brukar köpa den när jag får chansen.

~Livet i byn