måndag 10 november 2008

En sån´dag det blev (citat från Pistvakt)


Eftersom jag jobbat i helgen var jag ledig i dag. Startade med att följa frk F till skolan 8;30, sedan en halvtimmes höstpromenad i skogen med Dixi. Jätteskönt men hon hade hittat en "mysig" hög med halvruttna löv att rulla sig i så när vi kom hem blev det först ett förnedrande hundbad och sedan en skön matte-dusch.

Klockan 10 hade jag tid hos frissan för att fixa och dona. Har inte varit dit sedan början av augusti så det var hög tid! Åh så skönt att bara sitta och skvallra en stund och bli alldeles bortskämd!
Fin i håret åt jag lunch med en väninna; Sushi! Tänk att det finns något som är så gott och dessutom nyttigt! Måste vara Omega3 för en hel vecka...
Hemma gjorde jag lite nytta och dammsög och torkade golv. Började med att måla grundvarvet i trappen (som äääääntligen ska bli vit) och tog sedan Dixi på en promenad och hämtade hem frk F från fritids. Under tiden hade frk J kommit hem och fixat mysigt fika till oss tjejer.
Vi åt kebab till middag = inga protester och nu ska vi njuta av en spännande hockeymatch i direktsändning!
Varför är inte alla dagar så här sköna??? Snälla du där uppe, -kan du inte fixa det??

3 kommentarer:

In my house sa...

jaaa, det har du rätt i... Det kan jag tänka mig, att det går nåt sjuk virus genom datorerna.... Smart du ä =)

Kram josse!!!

Anonym sa...

Jag säger ja tack till sådana härliga dagar!! Tycker man ska hinna njuta lite av livet också.

~Livet i byn

Kallholmen sa...

Ja vi får väl hoppas på ikväll då,
eller vad säger du?
Vi laddar väl med seger fika eller tröst fika tycker jag.
Ha de gott!