lördag 9 augusti 2008

Syskonkärlek!

En närbild av min senaste vecka..... Husfasaden som förändras från blekt gul till mellangrå. Vi rollar men som ni ser är ju ytan minst av allt slät så man måste ta i rejält med rollern för att färgen ska nå ända ner till "botten"-har redan lyckats knäcka två "kvalitets-rollers".. Grovleken på putsen varierar också en hel del på olika ytor. Väggen måste först tvättas, sedan målas med en slags primer som ska mätta ytan så att det inte blir flammigt, sedan två lager med färg... Det måste dessutom gå en dag mellan de tre målarvarven så det har tagit sin tid. Jag och sonen har målat långsidorna och på fredagkväll fick jag låna en skylift av en snäll god vän. Det var meningen att sonen skulle använda skyliften eftersom mina nerver inte riktigt gillar höjder men M hade åkt till en stuga med kompisar och ville stanna hela kvällen så jag hade inget annat val än att ställa mig i skyliften och köra primervarvet på gaveln! Trots en lätt panik-känsla så lyckades jag!!
Idag har min snälla syster och svåger varit här hela dagen och tillsammans har vi målat bägge gavlarna!! Oj så mycket snabbare och så mycket roligare det är när man är flera som hjälps åt! Jag vet inte hur jag ska kunna återgälda deras hjälp men får försöka hitta på något... Jag brukar försöka övertyga mina barn om att de kommer att uppskatta sina syskon och vara lyckliga för att de har varandra hela livet men än så länge förstår de inte vad jag pratar om... Men man får ju en annan syn på det mesta genom åren - hoppas i alla fall att min syster inte fortfarande tycker att jag är"a pain i the .." som är hopplös att bli av med.. ;)

1 kommentar:

Dicksonska våningen sa...

Oj, vad modig du är som ger dig upp i skyliften! Jag känner som du - panik på höga höjder...
Men det var en fin färg du har valt till huset. Jag gillar den skarpt :)

Syskon är jättebra att ha - ända sedan jag fick körkort och egen bil har jag tyckt det. Nu får man massor med hjälp av sina två yngre bröder. När vi var små var de mest jobbiga!
Kram Annika