lördag 2 augusti 2008

Projektet påbörjat!


Nu har vi börjat på husmålningen! Orsaken till att det dröjt är min oförmåga att välja färg! Hade tänkt något i grönt men hittar inte den nyans jag vill ha, har målat 8 prover men ingen är i närheten av vad jag ville ha. Så när jag tänkte om till grått ( som varit ett alternativ tidigare) så var det mycket enklare. En grå färg, men inte med grönt eller blått i utan "bara" grå... Så jag köpte två prover, samma kulör i en ljusare och en mörkare = betydligt lättare att välja!

Det är jag och sonen som målar, vi har gjort baksidan med grund och ett lager i dag så nacke och armar värker....Men som sonen säger; Nu är det bara 7 åttondelar kvar..... ; )

Huset var grönt när vi köpte det hösten -90 men väldigt matt och flammigt. Vi funderade då mellan grått och gult och valde varmt gult. Det har varit jättefint men de senaste åren har södersidan blivit rejält blekt så nu är det hög tid att fixa till och då känns det kul med en ny nyans. Tror det blir fint med vita detaljer till, ev kanske också måla ytterdörren i en mörkare grå nyans - och garaget nästa sommar.....
Det känns som om det bara var några år sedan vi (jag och exet) målade huset -inga barn var födda. Och nu är det sonen som tar i och hjälper och vågar klättra på stegar! Nästa gång det ska målas är jag kanske farmor och passar barnbarnen medan mina barn med respektive målar om gamla mammas hus???....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir säkert superfint det där. Men att måla är jobbigt (och trist!) enligt mig. Jag brukar mest kika på eftersom jag nästintill har förbud att hantera färgburkar efter min katastrof i våras ;0)

~Livet i byn

En inredoholic sa...

Tror det blir superfint!!

ha en underbart skön start på veckan.
kram
jannice