onsdag 27 augusti 2008

Bär

Frk J hade i hemläxa att plocka 2 dl blåbär och 4 dl lingon. Jag vet inte om HK-lärarna är så naiva att de tror att tonåringar springer ut i skogen själva och plockar bär?!? Jag och frk F är riktigt snuviga och trötta så F har varit hemma hela dagen och själv åkte jag hem kl 13. -Fixade lunch till oss och la´mig i soffan och sov till kl 17! Så jag kanske behövde en skogspromenad... Men som belöning och tröst fick jag och sonen (bara vi som ville ha) njuta av en underbar blåbärpaj som min snälla mamma kom hit med i dag! Fick också några burkar blåbär att äta till morgongröten - längtar redan!!









1 kommentar:

Himmelbit/Njut en smula sa...

Hej!

Tack för din kommentar hos mig! Vad roligt med nytt badrum. Det är många beslut som ska tas och mycket inspiration som ska inhämtas - men sååå roligt!

Blandaren på handfatet kommer från www.badex.se. Jag hade ingen återförsäljare i närheten så jag fick beställa direkt från dem. Jag tror att de hade förteckning över återförsäljare via deras sida. De importerade den från Italien så det tog några veckor.

Ha en toppendag!