torsdag 7 augusti 2008

Nolia

I dag har jag och flickorna besökt stora Nolia i Piteå. Dixan fick pröva på hundparkering - vilken var mycket bra idé tyckte i alla fall matte...
Döttrarna ville se jonglören Johan Wellton därför valde vi torsdagen - vilket visade sig vara bra eftersom det regnade idag så någon målning kunde det ändå inte bli. Han är fantastisk på att jonglera men skulle vara bättre om han ägnade sig mer åt det och mindre till att prata -tyckte jag - men flickorn var nöjda! Frk F fick en autograf efteråt!
Dagens höjdare för mig var som vanligt: Friterad Camenbert med varm hjortronsylt - mmm!!
Inga större inköp gjordes. Vi kikade lite på badrumsinredningar inför eventuell kommande badrumsrenovering - men jag måste säga att det finns lite att välja på! Kommoder i vitt, ek eller konstigt träslag man aldrig sett - men någon större skillnad är det inte
Mitt "fynd" blev erbjudandena att köpa inredningstidningar för 10 kr st - passar en tidningsoholic som mig perfekt!

Inga kommentarer: