onsdag 30 november 2011

Liten varning för "Elskling"


Det är ju en rätt massiv radioreklam om "Elskling.se" så när jag fick en påminnelse om att mitt elavtal snart tar slut gick jag in på den sidan för att få tips om vilken leverantör jag ska välja.
Vad jag inte visste - och inte såg någon info om - är att de säljer uppgifter om sina privatkunder till sina företagskunder!
Blev rätt förvånad när en påstridig försäljare från Eon ringde en kväll för att pådyvla mig ett kontrakt.. Jag ifrågasatte varför han ringde eftersom jag är med i NIX.. Då hävdade han att han hade rätt att göra det eftersom jag varit inne på Elskling.se......
-Glöm det sa jag och la på luren ; ((


1 kommentar:

Vit som snö sa...

Godmorgon:-)
Tack för hälsningen hos mej :-)
Joo,liiite osynlig har jag varit...tiden bara flyyyger fram, hänger inte riktigt med...
Tack för varningen! Jag har oxå NIX men tycker ofta det finns dom som ringer ändå...
Ha en skööön första december!
Kram Cilla