fredag 11 november 2011

Angenäma problem

Sonen har ju flyttat till källaren och frk F tagit hans rum. Så de två är i stort sett klara med sina rum, bara lite småpyssel kvar (som att klä om hans soffa...)
Jag och frk J bytte sovrum förra veckan. Lite sorgligt kändes det att flytta från min älskade grå tapet med Jugendmönster - som jag älskar, men men..
Nu har jag flyttat garderobsväggen som jag byggde när tjejerna skulle dela rummet. En dubbelgarderob har jag fått kapa snett eftersom den måste stå under det sneda taket.
I mitt ny-gamla sovrum har jag nu fyra olika tapeter! Flickorna hade ju två olika bägge två!
Så mitt angenäma problem är att välja ny tapet..

Eller ska jag måla väggarna? Ska jag fortsätta med min favoritfärg grå eller passa på och byta färg?..... Skulle gärna vilja ha ett lugnt sovrum som det på bilden, lånat från Flüggers tapetkollektion Fiona Nordic Blossoms
Nåväl - jag får sova på saken så kanske jag mognar för något ; )


Inga kommentarer: