söndag 23 januari 2011

Premiär!

Nej, nu kunde jag inte hålla mig längre!! Kastade ur mig en fråga vid lunchen om någon av barnen var intresserade av att åka till Stigs Café och fika på eftermiddagen, -och det gick givetvis bra! ; )
Då fick jag min efterlängtade SEMLA!! Jag har alltid varit så svag för dessa bakverk, vet inte vad det är som lockar? Men en lyxsemla med mycket och mjuk mandelmassa, äkta grädde och en marsipanflik tillsammans med en stor kopp kaffe!!! -Det är njutning på hög nivå! Bilden är tyvärr inte från Stigs utan hittad på nätet


Men ibland måste man ju sätta lite guldkant på tillvaron, eller hur?!

1 kommentar:

Ingmarie sa...

Förstår att duliksom jag intar semlan med kaffe o inte i varm mjölk...(det har jag aldrig förstått mig på)
Visst ärdet de små sakerna som värmer..men i ärlighetens namn skulle jag inte gråta blod om jag vann några kronor till elräkningarna..haa!!
Men man ska väl vara glad att man har tak över huvudet antar jag.

Kramen från mig som inte ätit någon semla än....