måndag 24 januari 2011

Plockepinn...

Vi har MYCKET snö nu... Visst är det vackert (utom det som ligger på min gård..)
Så här ser det ut i vårt kvarter - ser ut som om Dixan är en liten liten hund,,

Men träden i skogen börjar nog också vara mycket trötta på all snö... Grenarna är kraftigt nedtyngda, en del träd lutar rejält..



..och en hel del har fått ge upp för tyngden av all snö. Det ser ut som plockepinn i skogen, som om en rejäl höststorm dragit fram!


På vårt promenadstråk över Vitberget har kommunen fått ta med motorsågen på skotern och kapat ner träd som ligger över stigar och skidspår...
Och för en stund sedan började det att.....snöa.......


2 kommentarer:

mo sa...

Vackert vackert...här börjar tyvärr snön töa bort..o vi som inget hellre vill än att åka skidor...vilket vi gör ändå ;)
Ja hon ser verkligen liten ut...väldigt söt oxå, kram

Mot nya äventyr ! sa...

Hejsan !
Så vackra vinter-bilder du visar !!
Grattis på 1-års dagen i efterskott !! Härligt att du mår så mycket bättre !!
Så glad jag blev att du läste mitt inlägg om healing ! :0)
Det tog mig nästan en vecka att skriva det , och jag tänkte att det här orkar nog ingen läsa ! *smile*
Ha det gott ! Kraaam , Helen