måndag 3 januari 2011

Slutkörd..

Oj vad jag är trött!!! Man borde väl vara utvilad efter en veckas semester men det känns faktiskt helt tvärtom...I och för sig brukar jul/nyårshelgen innebära att vi kuskar runt bland släkt och vänner på middagar och fika, men i år kan jag konstatera att den enda kaffekopp jag druckit under december som jag inte bryggt själv, är den goda latten jag köpte på Waynes ; )
Jag är också så akut less på att laga mat. Har aldrig gillat att stå vid spisen men måste man så måste man... Att komponera 2 måltider per dag till tre barn som enbart har en maträtt som alla gillar (tacos) är ingen höjdare. Alltid någon som himlar med ögonen och bara äter smulor, för att en stund senare göra mackor... Därför bad jag barnens pappa att bjuda dem på mat ett par dagar så att jag får en paus. Känner mig så tacksam för det, samtidigt som det slog mig att det kanske borde vara han som skulle vara tacksam för att jag "bjudit" barnen på mat de senaste 24 månaderna?....
Nej nu ska jag sluta klaga och gå ut med Dixi så kanske jag blir lite piggare och slipper min numera dagliga Ipren! Förmodligen är det kombinationen av en förkylning som hotar i kroppen och att jag börjat jobba heltid som drar ner mig just nu... Gäsp!

Inga kommentarer: