lördag 12 juni 2010

Sonen fick, som så många andra, inget sommarjobb i år heller. Men som tur var har mamma många uppgifter som i slutändan kan bidra till kassan.

Första projektet är altanräcket! Altanen är 16 år så vind och väder har gjort sitt med räcket, i alla fall de delar som inte är under tak. Med sticksåg och hammare har han tagit bort överliggare och kryss. Min förhoppning var att kunna använda de befintliga stolparna men tyvärr verkar även de vara alltför trötta...

Vi får klura ut någon annan lösning.

Idag har det blåst rejält hela dagen, trodde att det skulle börja regna men än har inget kommit. Allt löst utomhus blåser omkring och min keramikhare ramlade omkull och tappade ett öra..

Jag är ju en "soccer mum" så idag har jag bakat till morgondagens hemmamatch. Snoddas, jordnötskaka, mazarinkaka och chokladmuffins. Gjorde lite extra eftersom fikabröd försvinner oväntat snabbt från min nya frys i källaren... Vete katten hur det går till....? ; )




4 kommentarer:

Ingmarie sa...

Inte kan det väl vara objudna gäster som finns i källaren????
Kan väl tro att de som gäster din frys vet vad som finns däruti....underbart gott kaffebröd!
Tråkigt o synd att inta ungarna får sommarjobb,min hade tur i lottdragningen o ska jobb 3 veckor i kommunen.

Nu önskar jag dig en trevlig kväll!

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Oj, vad fikasugen jag blev :-) Ser jättemumsigt ut!

Stackars haren, men det kanske funkar med lite superlim?

Skönt med hjälp, min ställer upp så gott han kan. Han har dock talat om att blir det nån mer flytt så tänker han inte vara hemma...tror att jag har satt spår i han för resten av livet ha ha!

Må så gott!
Kram Lina

Dicksonska våningen sa...

Jag kan heller inte baka här utan att det försvinner snabbt som attan!

Så jag har slutat baka! :)

Ser jättegott ut!

Kram Annika

Tjärnlund-Lindgren sa...

Mums! Jag vill ha recept på goda snoddas/kärleksmums (eller vad 17 de heter) för en långpanna... =)