torsdag 24 juni 2010

Sommartider..


Det blir inte mycket tid vid datorn nu.... Jag jobbar mina 4 timmar på förmiddagen. Gör lunch till alla som vaknat och sedan vilar jag en stund. Gärna i solen på altanen ; )

Pysslar lite och så är det dags för middag och någon fotbollsmatch (nej inte på tv) eller träning. Helt plötsligt är klockan 23.30 och jag skulle ha sovit för länge sedan!

Oj så många bloggar jag inte läst på länge!!

Nåväl, här är lite av det jag sysslat med i veckan;

Rengjort altanen med specialmedel och högtryckstvätt, därefter oljat den. Och se; -det fanns hopp om golvet! Jag tyckte det såg så svart och eländigt ut, men det var inte så illa efter lite omvårdnad Sonen har klippt häcken och jag och frk J har räfsat ihop skräpet. Nu syns det tydligt hur illa den farit av all snö och att kommunen lastat på snö och is i vinter. Jag har bott här i 20 år i år men aldrig tidigare har häcken farit så illa. Vi får hoppas på en snöfattig vinter i år!

Det ser ut som om en berusad elefant råkat sätta sig i häcken på några ställen..

Ogräs ogräs ogräs..... inte bara rabatterna utan också stenläggningarna måste rensas...

Men jag har inte bara pysslat med tråkiga måsten utan också stylat lite under äppelträdet med en gammal stol som egentligen bor i pannrummet! ; )

Äppelträdet kan behöva lite pyntning eftersom det inte riktigt hämtat sig efter den rejäla beskärningen i höstas


2 kommentarer:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Oj, stackars häck! :-)

Hoppas att du får en trevlig midsommar, kram Lina

Tjärnlund-Lindgren sa...

Du har en finfin trädgård! Och jag tycker visst att du skulle kunna ha en loungegrupp på altanen. Du kan väl inte ha så dammigt där? Jag vill också glasa in en av våra altaner (den som inte är påbörjad ännu) men det lär dröja. Men kanske man kunde täcka gruppen med nåt vid värsta pollentiden? Hmm. Vill så gärna ha... Kram på dig.