onsdag 30 juni 2010

Semesterresa!

Nu har vi äntligen bokat vår semesterresa! Förra året blev semestern egentligen bara tragisk p g a min sjukdom och annat elände som drabbade vår familj. Så då bestämde vi oss för att göra något riktigt kul i sommar! Jag vågade inte boka, eller ens fundera, innan jag fått besked om hur mina behandlingar fungerat så det blev lite i sista minuten...
Först var vi helt inne på en sol- och badsemester men egentligen gillar varken sonen eller frk F att ligga på en strand en hel vecka så vi tänkte om.
Jag har ju varit till London många gånger och med frk J och sonen ensam de år de fyllde 10, men med frk F blev det andra planer. Så hon är den enda som aldrig varit där. Vi kommer att bo mycket centralt nära Hyde Park, verkar vara rätt små hotellrum och ingen höjdarfrukost men vi har definitivt varit med om värre ; )
När jag och frk J var i London fick vi dela dusch i korridoren och det var ständigt stopp i avloppen. Heltäckningsmattorna var smutsiga och trasiga och balkongdörren gick knappt att stänga och absolut inte att låsa!


Nu är frågan vad vi ska hinna med... vi kommer på em den 13 juli och åker hem den 18 på fm. London Zoo via Regents Park, Mme Tussaud och Harrods känns som måsten för frk F som premiärbesökare.
Oxford St med all shopping, leksaksaffären Hamleys och Picadilly lär ta en hel dag också...




Hoppas också att vi vågar upp i London Eye!
Ja det finns så mycket att göra så vi får nog göra en resa till inom kort! ; )




2 kommentarer:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Va skoj! Hoppas att ni får det mycket trevligt :-)

Kram Lina

Sara sa...

Vad kul! Jag skulle åxxå vilja fara till London! Kanske borde passa på att fara då det är OS där! ;O