söndag 20 juni 2010

Royal Wedding

bild från Aftonbladet på nätet 100620

Precis som förmodligen alla er andra är jag sååå less allt om det kungliga bröllopet som vi matats med under hela våren. Även aftontidningarna har varit fullspäckade trots att i alla fall en påstår sig vara mot monarkin.


Hade inte alls planerat att se något på TV:n men det blev i alla fall att sitta ner just vid vigseln. Men jag måste erkänna att jag blev alldeles tagen! Dels av hur vacker Viktoria var i sin fantastiska klänning av Per Engsheden (helt rätt val enligt mig, tror Wallin hade gjort en betydligt mer rysch-pyschig variant) men framförallt över bägges utstrålning!


Att se att det här är ett giftemål till 100% av kärlek var inte svårt. Bägge såg så lyckliga ut, även om Daniel av naturliga skäl också såg enormt nervös ut... Man fick intrycket att det var ett "vanligt" ungt par som gifter sig - att det satt en massa konstgjorda människor från hela Europa i bisarra kläder och huvudbonader kunde man glömma bort en stund.


Jag är helt övertygad om att när Viktoria blir regent kommer andelen av de som är emot monarkin att minska rejält. Hon är så naturlig och ödmjuk, inte alls så högtravande som sin pappa och hon kan säkert bidra rejält till att sälja in Sverige till övriga världen.



1 kommentar:

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Jag tänkte bara se en liten stund, men blev fast till min sambos "fasa". Hahaha
SÅ fint tal som Daniel höll till Victoria också.

Hoppas att allt är bra.
KRAM