måndag 14 juni 2010

Nya i världen!

Farmor ringde i dag och behövde skjuts. Hennes lilla kattfröken hade fått sin första kull med ungar under natten men hon sprang fortfarande omkring och flåsade och jamade av smärta.
Vi åkte in till veterinären som efter en röntgenbild kunde se att en unge låg kvar men med huvudet bakåtböjt så den kunde inte komma ut genom bäckenet!
Det blev kejsarsnitt! Ungen var redan död när de snittade och mamman ordentligt medtagen efter att ha försökt krysta fram den flera timmar.
Men nu är hon hemma hos sina 5 små igen! På bilderna är de ca 12 timmar gamla....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för Din kommentar hos mig, och Du.... jag bara dog när jag såg kattbabysarna. Min Milda (en förnäm ragdoll dam, skall ha sitt gäng när som helst) och jag blev helt betryckt när jag läste om vad som hände med den siste ungen. Håll tummarna för min kise är Du snäll!!

Skön blogg Du har, skall kolla runt lite nu!!

Agneta

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Meeeen stackars lilla kattmamma!!! :(
Vilken tur att det slutade bra för henne iaf.

Så SÖTT med kattungar!!!! :)
KRAM