söndag 14 december 2008

På plats!


Jag har suktat efter en skohylla i ek till hallen och hittade en perfekt på Ikea. Tyvärr var den en av de varor som inte går att beställa på webben utan bara säljs direkt i butik. Med drygt 25 mil till närmaste Ikea var jag tvungen att hitta en nödlösning. Jag fixade till ett gammalt köksskåp med färg, tapeter och ben.
Men jag hade tur för en förmiddag ringde familjen K som var på väg till Haparanda! De undrade om jag ville beställa något!! Jag kollade på webben om skoskåpet fanns i lager och skickade över pengarna via nätbanken. Så sent på kvällen fick jag en leverans till garaget! Toppen med snälla vänner!!
Sedan har förpackningen väntat i garaget ett bra tag men idag tog jag tag i det och monterade ihop. Det blev riktigt bra och passar bra med köksinredning och köksmöbler i ek.
Vi har också tagit in julgranen! Men min ork tog slut så den får vara naken över natten.... Vi har inte heller kunnat enas ännu om vilken/vilka färger vi ska ha i granen i år. Vi får sova på saken så återkommer jag när vi är klara!!

1 kommentar:

Ingrid sa...

Det skoskåpet kommer du aldrig att ångra. Vi har ett likadant i hallen och det är SÅ bra. Nu funderar jag på ett svart från Ilva till vardagsrummet att ha småpryttlar i.

~Livet i byn