måndag 22 december 2008

Försökte övertala någon av mina semesterlediga kollegor att jobba istället för mig men det var lönlöst.. Som tur var hade jag mindre feber och med hjälp av herr Ipren kunde jag klara arbetsdagen. Visserligen med värk i kroppen och en känsla av att vara drygt 85 bast (vilket jag också fick höra att jag såg ur som)..

Det har snöat i natt men jag orkade bara skotta halva gården och infarten, men det ligger nog kvar till i morrn. -Skulle någon stjäla min snö i natt blir jag i o f s inte ledsen!

Hade också en tid på Familjerådgivningen för att försöka få ordning på barnens boende. Jag vet inte hur det går till men jag har ju 3 underbara barn, alla med toppbetyg och bra kompisar. Alla tre hjälper till hemma (mer än andra enligt dem själva..) och alla trivs bra här, ändå lyckas mitt ex och hans nya få till det så att orsaken till att de inte trivs där är p g a mig... Jag har för lite regler och lägger orden i barnens mun... Alla med barn vet hur ont det gör i mamma-hjärtat när barnen inte har det bra så nu känns det riktigt illa..

Så att jobba med lite feber i kroppen, gå på samtal med soc och skotta gården samma dag är inte att rekommendera!...

Ett positivt tips är i alla fall att Par Courrier har mellandagsrea redan nu! Jag har lagt en beställning, gör det du också om du behöver lite tröst i vintermörkret!

2 kommentarer:

Hockeyfreeaket sa...

Det här har absolut ingenting med dig att göra, mamma!
Kom ihåg det, kram <3

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

God Jul!

Ta hand om dig och dina barn, inte kul med sånt som du är mitt upp i, men jag kan trösta dig med att barn är smartare (och ärligare) än man tror och sanningen kommer fram! Stå på dig!

Ha en underbar helg!
kram Lina