onsdag 3 december 2008

Trappen klar!!

Nu är trappen äntligen klar. När vi köpte huset var trappen i furu och trappstegen klädda i linoleum. Allt klarlackat för 40 år sedan -vilket innebar att det intagit en gräslig gul-orange färg...
När jag var gravid tassade jag nerför trappen i varma hemstickade sockar och lyckades halka till och föll nerför hela trappen. Ont i magen och jätterädd - men det gick i alla fall bra. Men värmepistolen kom snart fram och klarlacken försvann!
Ett par år senare målade jag all furu vit och nu har jag målat hela trappen vit!


Mest för att undvika halkrisken har jag satt mattor i trappstegen, men också för att skydda trappen och för att Dixi får det lite mjukare när hon har ett vaktpass i trappfönstret!
Vi får se hur länge jag orkar hålla efter städningen i trappen ... det finns risk att trappstegen kommer att bli grå eller svarta någon gång i framtiden .. ; )





3 kommentarer:

In my house sa...

Hej hopp... Trappan blev superfin,,, jag gillar med lite matta,,, jag är sugen på en heltäckningsmatta över hela trappen,,, men de ä nog lite opraktiskt!!! Våran Snuffe har ju oxå vaktpasset i trappan =)
- Din blev jättetjusig iallafall!!

- Vilken tur att trappfallet gick bra,,, huannemaja!

Kram på dig j

Anonym sa...

Gud så snyggt!! Kan du inte komma hem till oss och fortsätta. Våran är klädd i samma matta som du visar på översta bilden. Hela trappen inte bara stegen. HUA!

~Livet i byn

svartataket sa...

Vad bra det blev! Det är så jättefint med vit trapp.Du kommer nog spara den iom det gråa. Jag målade själv vår vit för några år sedan..Men nu ska det bli ändring (igen) Hade också matta när vi flyttade in, men tog bort det o målade nosen vit och slipade stegen som var i gran o bara lackade. Sen blev den vit efter några år..o nu ska den få sig en ny makover. Men badrummet ska bli klart först innan jag gör det så man inte skaver den när man dra upp o ner allt bråte. Oj vilken roman det blev!Förlåt..
Trevlig helg!