söndag 7 december 2008

Idoler!

Museét inviger idag en utställning som heter "Visa hjärtat" - namnet kommer från en av Northpowers ramsor. Utställningen handlar alltså om fenomenet hockey i vår stad, förmodligen är vår hockeykultur rätt unik..
Man har inför detta samlat ihop lagkaptenerna för de senaste 30 åren och lyckats få hit alla utom Wernblom och Åkerman. Idag hade man en intervjurunda på ett köpcentra så jag och frk J åkte naturligtvis dit! För mig är givetvis Hardy Nilsson den störste genom tiderna! När jag började följa min pappa på hockey i början av 70-talet var det Hardy, Krobbe och Martin som var laget, de andra var helt enkelt birollsinnehavare... Visst ser man att Hardy blivit äldre men han speciella blick finns kvar, jag brukar tänka på draghundarna med ljusblå ögon - det är samma intensitet..
På bilden syns inte alla som var med, Pär Mikaelsson, Mikael Renberg och Christoffer Norgren stod längre till höger






2 kommentarer:

Kallholmen sa...

Oj oj näsblod så ofta lät allt annat en kul.
Men jag märker att du är en kvinna med massor med humor , och med den kommer man långt.
så tusen tack för din senaste kommentar det var dagens skratt.!=)

I kväll håller vi tummarna eller hur?
Kram Malin

Dicksonska våningen sa...

Oj, hockey är ingen stor sport i Trollhättan. Bandyn är större. Och fotbollen skulle jag tro. Men i Göteborg är det bara Frölunda som gäller!
Jag bodde ett år i Leksand och där kunde man ju också snacka om att hockeykulturen var stor! Men jag gick aldrig på någon match...ångrar mig lite...

Ha en bra dag! Här har det precis börjat snöa!
Kram Annika