lördag 3 maj 2008

Färger?



För inte så länge sedan "upptäckte" jag alla underbara inredningsbloggar! -Det är en oändlig källa till inspiration och beundran. Men vad som slår mig är att nästan alla vurmar för vitt viti vitt, shabby shick, fattigmanssilver och regligiösa dekorationer som madonnor och kors. Har försökt att hitta bloggar med "modernare" snitt, färger, designmöbler och lampor från Kartell men det går trögt..


Missförstå mig inte, jag fullständigt frossar i alla vackra vita hem och önskar att de vore mina vackra möbler - men samtidigt vet jag att jag vill ha färger omkring mig. Inte knalliga färger som dominerar ett rum, men gärna grönt, grått, svart och brunt i alla nyanser.


Men men - lättpåverkad som man är har jag börjat se mina gamla, ärvda och inropade möber med nya ögon och fundera på hur det skulle se ut om man skulle ta fram burken med vitfärg ; )


Vad jag i alla fall har gemensamt med alla inredningsbloggare är passionen för ljuslyktor och ljusarrangemang!


Inga kommentarer: